המרכז בפונה, הודו

Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute – RIMYI

בשנת 1973 הניחו ב.ק.ס איינגאר ואשתו רמאמאני את אבן היסוד הראשונה למה שצמח עם השנים להיות לב ליבה של איינגאר יוגה 
המרכז הממוקם בלב ליבה של העיר פונה במחוז מהארשטרה בהודו הפך להיות מוקד עלייה לרגל של מאות אם לא אלפי מתרגלים ומורים הפוקדים כל שנה את המרכז לתקופה של לפחות חודש אחד בו יש להם הזדמנות לתרגל, לצפות, לסייע בשיעורים טיפוליים ובאופן כללי להטען בהשראה ובהילה האופפת את המרכז. הלמידה והתרגול במרכז בפונה מלווה בתחושה של המצאות במקום בו נבעה השיטה והתפתחה לאבן החן שהיא כיום.

על המרכז בפונה RIMYI

בשנת 1973 הניחו בני הזוג איינגאר את אבן היסוד הראשונה של המרכז. מעט זמן לאחר מכן נפטרה רמאמני וב.ק.ס הקדיש את המרכז לאשתו היקרה שתמכה בו, עודדה ואף לימדה לצידו ולאורך כל אותן שנים בהם חיו כמעט בעוני יחד עם חמשת ילדיהם בעוד ב.ק.ס עומל ומקדיש את חייו ליוגה. ב – 19 לינואר 1975 נפתח המרכז לראשונה. המבנה המעניין של המרכז בפונה מלא במשמעות – 3 קומות מייצגות את הגוף, המיינד והנשמה. 8 עמודים תומכים מייצגים את שמונת איברי היוגה: יאמה, ניאמה, אסאנה, פראנאיאאמה, פראטיאהארה, דהאראנה, דהאיאנה וסמאדהי. לאחר מותם של ב..ק.ס איינגאר וגיטה איינגאר נשאר המוסד בידיה המיומנות של אבהיג'אטה נכדתו ובנו פרשנט איינגאר.

The body is your temple.
Keep it pure and clean for the soul to reside in.

לתרגל במרכז בפונה

כשמתעורר הרצון לעשות את המסע למרכז שבפונה תדעו כי איינגאר יוגה הפכה באופן רשמי לחלק בילתי נפרד מחייכם.
במשך 6 ימים בשבוע לאורך כל שעות היום מתנהלים שיעורי אסאנה ופראנאיאמה, סדנאות והרצאות. את השיעורים מעבירים בני משפחת איינגאר ומורים בכירים שלמדו תחת ידיו של ב.ק.ס איינגאר, גיטה איינגאר ופרשנט איינגאר. המערכת השבועית מורכבת משיעורים מיוחדים לנשים, ילדים, ספורטאים ולאלו בעלי מצבים רפואיים מיוחדים. חודש תרגול במרכז נותן הזדמנות פז להעמיק את התרגול תחת עיניהם של מיטב המורים ובני משפחת איינגאר. ישנה אפשרות להשתתף בשיעור אחד כל יום, תרגול אישי בבוקר וצפייה בשיעורים מיוחדים.

פונה

פונה היא עיר גדולה הנמצאת כ 30 ק"מ מדרום מערב לעיר מומביי. זוהי עיר צבעונית ועשירה בתרבות, קולינריה, אוניברסיטאות ועסקים. מסביב למרכז תמצאו אפשרויות לינה רבות שנולדו במשך השנים כדי לתת מענה למאות המתרגלים הפוקדים כל חודש את המרכז.

חושבים לתרגל בפונה?

אנא פנו לפרטים נוספים למזכירות העמותה או למורה האישי שלכם.

דילוג לתוכן